رساله کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی با عنوان
نقش استراتژی بازارگرایی بر عملکرد بازاریابی و مالی در صنعت سیمان
(فایل رساله word قابل ویرایش)
این پروژه توسط گروه پژوهشی مدیر پژوه تهیه شده است. از این بابت مشابه آن در وب وجود ندارد. رساله مطابق استانداردهای نگارش متون علمی تنظیم شده و برای ارائه مقطع کارشناسی ارشد مناسب است.
فایل قابل ویرایش رساله به صورت word با فهرست کامل مطالب، جداول، تصاویر و نمودارها ارائه شده است.
میتوانید اطلاعات تکمیلی راجع به این پایاننامه را از طریق فایل رایگان زیر دریافت نمایید:
چکیده
یکی از فلسفه های مهم در موفقیت کسب و کارها، بازارگرایی است. بازارگرایی یک فلسفه کسب وکار ضروری است و یک فرهنگی است که عملیات شرکت را با نوآوری درهم می آمیزد و تاثیری مهم بر عملکرد شرکت دارد. این تحقیق به دنبال آن است تا بررسی نماید که پیاده سازی فلسفه بازارگرایی در سازمان چه تاثیراتی بر توانایی نوآوری شرکت، توانایی برندسازی و نهایتاً عملکرد بازاریابی و عملکرد مالی شرکت در محیط بازاریابی صنعتی خواهد داشت. روش تحقیق حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و به لحاظ روش، در دسته تحقیقات توصیفی و به طور دقیقتر در دسته تحقیقات علّی قرار میگیرد. جامعه آماری در این تحقیق تمامی کارکنان شرکت سیمان خوزستان می باشند. حجم جامعه آماری تحقیق حاضر، 800 نفر است. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه ای 20 سوالی است که تعداد 280 پرسشنامه در جامعه آماری به روش تصادفی ساده توزیع گردید. تجزیه و تحلیل داده ها با روش تکنیک معادلات ساختاری و در نرم افزار لیزرل انجام گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بازارگرایی بر توانایی برندسازی و توانایی نوآوری تاثیر مستقیم و مثبت دارد. همچنین نتایج نشان داد که توانایی برندسازی و نوآوری بر عملکرد بازاریابی شرکت تاثیر مستقیم و مثبت دارد.
کلمات کلیدی: کارگیری استراتژی، بازارگرایی، بازاریابی، شرکت سیمان
فهرست مطالب:
چکیده................................................................................................................................................................................................. ج
فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه.................................................................................................................................................................................................. 2
2-1 تاریخچه مطالعاتی.................................................................................................................................................................... 2
3 – 1 بیان مسأله.............................................................................................................................................................................. 3
4-1 چهارچوب نظری تحقیق............................................................................................................................................................. 4
5-1 فرضیه های تحقیق.................................................................................................................................................................... 6
6-1 اهداف تحقیق............................................................................................................................................................................. 6
7-1 اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................................................................................ 6
8-1 حدود مطالعاتی تحقیق.............................................................................................................................................................. 7
1-8- 1 قلمرو مكانی تحقیق............................................................................................................................................................... 7
2- 8- 1 قلمرو موضوعی تحقیق......................................................................................................................................................... 7
3- 8 – 1 قلمرو زمانی تحقیق............................................................................................................................................................. 7
9-1 متغیرهای تحقیق....................................................................................................................................................................... 7
10-1 تعریف متغیرهای تحقیق......................................................................................................................................................... 8
1-10-1 بازارگرایی............................................................................................................................................................................ 8
2-10-1 نوآوری................................................................................................................................................................................. 8
3-10-1 برندسازی............................................................................................................................................................................ 8
4-10-1 عملکرد مالی........................................................................................................................................................................ 9
5-10-1 عملکرد بازاریابی.................................................................................................................................................................. 9
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مقدمه............................................................................................................................................................................................... 11
2 – 2 بازارگرایی............................................................................................................................................................................. 11
3 – 2 تحقیقات در زمینه بازارگرایی............................................................................................................................................... 13
4 – 2 فرهنگ سازمانی و بازارگرایی............................................................................................................................................... 19
5 – 2 مدلهای بازارگرایی.............................................................................................................................................................. 21
6 – 2 سنجش بازارگرایی................................................................................................................................................................ 21
7 – 2 دیدگاه های بازارگرایی معاصر.............................................................................................................................................. 22
1 - 7- 2 دیدگاه تصمیم گیری شاپیرو و گلازر................................................................................................................................ 23
2 - 7- 2 دیدگاه هوشمندی بازار کوهلی و جائورسکی.................................................................................................................... 24
3 - 7- 2 دیدگاه رفتاری مبتنی بر فرهنگ نرور و اسلاتر................................................................................................................. 25
4 - 7- 2 دیدگاه بازاریابی استراتژیک روکرت.................................................................................................................................. 25
5 - 7- 2 دیدگاه مشتری گرایی دیشپند......................................................................................................................................... 26
8 - 2بازارگرایی توسعه یافته........................................................................................................................................................... 26
9 - 2بازارگرایی و عملکرد سازمانی................................................................................................................................................. 27
10 - 2نوآوری گرایی....................................................................................................................................................................... 28
11- 2 نوآوری و رفتار نوآورانه........................................................................................................................................................ 30
12 - 2نوآوری و عملکرد تجاری..................................................................................................................................................... 31
13- 2 مشتری گرایی و نوآوری....................................................................................................................................................... 32
14- 2 قابلیت های بازاریابی و نوآوری............................................................................................................................................ 32
15 – 2 انواع نوآوری....................................................................................................................................................................... 34
1 – 15 – 2 نوآوری بر اساس تنظیم و تعدیل ویژگی ها................................................................................................................. 34
2 – 15 – 2 نوآوری بر اساس اندازه................................................................................................................................................ 34
3 – 15 – 2 نوآوری بر اساس بسته بندی....................................................................................................................................... 35
4 – 15 – 2 نوآوری بر اساس طرح................................................................................................................................................. 35
5 – 15 – 2 نوآوری بر اساس مکمل ها و افزودنی ها........................................................................................................................ 35
6 – 15 – 2 نوآوری بر اساس کاهش تلاش..................................................................................................................................... 36
17 – 2 پیشینه تحقیق................................................................................................................................................................... 36
فصل سوم: روش اجرای تحقیق
مقدمه............................................................................................................................................................................................... 40
2-3 روش تحقیق........................................................................................................................................................................... 40
3-3 جامعه آماری............................................................................................................................................................................ 41
4-3 تعیین حجم نمونه................................................................................................................................................................... 41
5-3 روش جمع آوری داده ها........................................................................................................................................................ 43
6-3 ابزار گردآوری داده ها............................................................................................................................................................... 43
7 – 3 ویژگی های فنی ابزار تحقیق.............................................................................................................................................. 44
1-7-3 رواییابزار اندازهگیری......................................................................................................................................................... 44
1 – 1 – 7 – 3 روایی ظاهری (صوری)............................................................................................................................................ 45
2 – 1 – 7 – 3 روایی محتوا............................................................................................................................................................. 47
2-7-3 پایایی(اعتبار) ابزار اندازهگیری............................................................................................................................................ 48
3 – 7 – 3 برازش مدل تحقیق......................................................................................................................................................... 50
1 – 3 – 7 – 3 شاخص های برازش مطلق....................................................................................................................................... 51
2 – 3 – 7 – 3 شاخص های برازش تطبیقی.................................................................................................................................... 54
3 – 3 – 7 – 3 شاخص های برازش مقتصد..................................................................................................................................... 56
8 – 3 متغیرهای تحقیق................................................................................................................................................................. 57
9-3 روش تجزیه و تحلیل داده ها.................................................................................................................................................. 58
١ – 9 – ٣ تحلیل مسیر و مدل پیش بینی...................................................................................................................................... 58
٢ – 9 – ٣ مفروضات تحلیل مسیر.................................................................................................................................................. 59
٣ – 9 – ٣ مزایای تحلیل مسیر بر تحلیل رگرسیون........................................................................................................................ 59
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها
مقدمه............................................................................................................................................................................................... 63
2- 4 نتایج توصیفی تحقیق............................................................................................................................................................. 63
3- 4 تحلیل عاملی تاییدی............................................................................................................................................................. 67
4 – 4 بررسی فرضیه های تحقیق................................................................................................................................................... 68
فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها
مقدمه............................................................................................................................................................................................... 75
5 – 2 یافتههای فرضیههای تحقیق.............................................................................................................................................. 75
5 – 3 پیشنهادات در مورد فرضیه ها............................................................................................................................................ 78
5 -4 پیشنهادات به محققین آتی................................................................................................................................................. 80
5 – 5 محدودیتهای تحقیق............................................................................................................................................................ 80
منابع...............................................................................................................................................................................................................................84
بیان مسئله:
در پاسخ به پویایی های محیط بازار، استراتژی های بازاریابی در جهت تأمین بهتر نیازهای مشتریان و پاسخگویی بهتر به آنها، دگرگونی های متفاوتی را پشت سر گذاشته است. یکی از گرایش های نوین در بازاریابی، بازارگرایی است. بازارگرایی را می توان به عنوان مرحلهای از بالندگی سازمان، یا به عنوان سطحی که انعکاس دهنده بلوغ سازمانی است تعریف نمود. کاتلر (2000) به بازارگرایی به عنوان مرحله نهایی توسعه یک سازمان بازرگانی نگاه کرده است ومعتقد است که گرایش بازار در امتداد توسعه ی گرایش های مختلف بازرگانی به وجود آمده است(کفاش پور و سیاهرودی،1388، 115). بازارگرایی یکی از جنبه های فرهنگ سازمانی است که در آن کارکنان بالاترین ارزش را به سودآوری بنگاه و نگهداری مشتری از طریق ایجاد ارزش برتر می دهند. بازارگرایی یک نوع هنجار رفتاری است که در سرتاسر سازمان گسترش یافته و از طریق نوع آوری پاسخگوی نیازهای حال و آتی بازار و مشتری است. شرکت های بازارگرا دارای مزیت رقابتی در سرعت پاسخگویی به نیازهای بازار و مشتریان می باشند؛ همچنین در پاسخ به فرصت ها و تهدیدات بازار اثر بخش عمل می کنند (رضایی دولت آبادی و خائف الهی،1385، 133).
شاپیرو معتقد است که در بازارگرایی، اطلاعات با اهمیت در مورد تمامی عناصر تأثیرگذار در بازار و فرایند خرید مشتری درهمه وظایف و کارکردهای شرکت، تصمیمات استراتژیک و تاکتیکی شرکت نفوذ می کند، تصمیمات استراتژیک وتاکتیکی به صورت مشترک بین بخشها و واحدهای سازمان اتخاذ میگردد و تعهد نسبت به اجرا درآوردن این تصمیمات در بین بخشها و واحدهای سازمان وجود دارد (حیدرزاده و نائب زاده، 1388، 15).محققان بسیاری در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده اند که در دنیای پررقابت امروزی، بازارگرایی اثر مثبتی بر عملکرد سازمانی دارد (ابزری و همکاران، 1388، 31) اما تأثیر بازارگرایی در محیط بازاریابی صنعتی به دلیل ماهیت خاصی که کالای صنعتی دارد، تا حدودی با بازاریابی مصرفی فرق میکند و استفاده از این استراتژی در سازمان می تواند کیفیت تعاملات سازمان با مشتریان، رقبا و تامین کنندگان را تحت تاثیر خود قرار دهد.
بنابراین این نکته که بازارگرایی به لحاظ تأثیرش بر عملکرد بازاریابی و عملکرد مالی در قالب بازاریابی صنعتی، چه تاثیراتی می تواند داشته باشد، نکته ای است که از آن غفلت شده و کمتر به آن پرداخته شده است. یکی از صنایع استراتژیک در جمهوری اسلامی ایران، صنعت تولید سیمان است. صنعت تولید سیمان هم به لحاظ تولید داخلی و هم به لحاظ جنبه صادراتی بودن آن در منطقه، از اهمیت بسزایی برخوردار است. رشد صنعت سیمان و افزایش توان صادراتی آن می تواند بر صادرات غیرنفتی کشور و کاهش وابستگی به نفت بسیار تاثیر گذار باشد. همواره دولت های پس از انقلاب به دنبال کاهش وابستگی به نفت بوده اند. بنابراین این تحقیق به دنبال آن است تا بررسی نماید که پیاده سازی فلسفه بازارگرایی در سازمان چه تاثیراتی بر توانایی نوآوری شرکت، توانایی برندسازی و نهایتاً عملکرد بازاریابی و عملکرد مالی شرکت در محیط بازاریابی صنعتی خواهد داشت. برای انجام این مهم، شرکت سیمان خوزستان که به عنوان برترین شرکت صادرات کننده سیمان انتخاب شده است، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مبلغ واقعی 12,000 تومان 5% تخفیف مبلغ قابل پرداخت 11,400 تومان
برچسب های مهم
فایل ورد نظامنامه کیفیت شرکت بازرسی بر مبنای استاندارد2012-17020 این فایل شامل تشریح بندهای استاندارد و نحوه برآورده کردن الزامات در قالب نظامنامه کیفیت می باشد ... ...
نوع فایل :PDF تعداد صفحات :42 نویسنده: جان ترایب ترجمه: جعفر باپیری کتاب حاضر در 16 فصل درباره سه مضمون حقیقت، زیبایی و اخلاق در گردشگری تنظیم شده که هر فصل به قلم یک یا چند تن از صاحب نظران حوزه های مرتبط با گردشگری به رشته تحریر درآمده است. در بخش اول کتاب مولف به ... ...
دستورالعمل و فرم نگهداری و تعمیرات فایل ورد doc. این دستورالعمل برای تمامی کسانی که در زمینه نگهداری و تعمیرات در سازمان ها فعالیت می نمایند بسیار کاربردی است فایل هایی که در اختیار شما قرار می گیرد به شرح ذیل می باشد: دستورالعمل سرويس ونگهداري روش اجرايي نگهداري ... ...
فایل ورد دستورالعمل و فرم های نظام پیشنهادات doc. یکی از رویه های مورد نیاز سازمانها به منظور جلب مشارکت کارکنان دستورالعمل و فرمهای نظام پیشنهادات است. این دستورالعمل برای شما که در بخش تضمین کیفیت و یا منابع انسانی سازمان فعالیت می نمایید و همچنین کلیه علاقمندانی که می ... ...
بالغ بر 70 صفحه آموزشی پی دی اف به همراه مسئله و جواب تشریحی اسکن شده با کیفیت عالی قابل استفاده اساتید و دانشجویان محترم مباحث شامل: روش ترسیمی روش آرمانی MODM سیمپلکس اولیه سیمپلکس ثانویه سیمپلکس اولیه-ثانویه محدودیت و متغیر مصنوعی متغیرهای ... ...
دستورالعمل اجرايي نحوه حل مسئله به روش 8D 1) هدف :ايجاد روند به منظور: - به حداقل رساندن خطاها و مشكلاتي كه در نظام مديريت كيفيت به هنگام انجام فعاليت بروز مينمايد 2) دامنه كاربرد :اين دستورالعمل به منظور انجام فعاليتهاي ذيل در نظام مديريت كيفيت در ... ...
بالغ بر 90 صفحه آموزشی به همرا سوال با جواب تشریحی اسکن شده با کیفیت عالی قابل استفاده اساتید و دانشجویان محترم مباحث شامل: تئوری صف برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات سیستم کنترل موجودی طراحی محصول طراحی کالا مدیریت زنجیره تأمین قابلیت اطمینان نمونه سوال با جواب ... ...
22 اسلاید هوشین کانری ابزاری است که ژاپنی ها بعد از جنگ جهانی برای پیشرفت کشورشان استفاده کردند. در این پاورپوینت به این موضوع به طور کامل پرداخته شده است. به تمامی نکات مهم این مبحث پرداخته شده است. پاورپوینت درباره موضوعات مختلف در دسته پاورپوینت سایت قابل مشاهده ... ...
ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 4 بعد(کیفیت اطلاعات، اعتبار اطلاعات، نیاز به اطلاعات و نگرش نسبت به اطلاعات) دارای 11سوال قالب: ورد همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی سازمان و مدیریت، ... ...
پاورپوینت ISO9001-2015 به زبان فارسی بر اساس آخرین ویرایش استاندارد سیستم مدیریت کیفیت 2015 فهرست محتویات کلیات اصول مدیریت کیفیت چرخه طرح – اجرا – بررسی – اقدام تفکر مبتنی بر ریسک ارتباط با سایر استانداردهای سیستم مدیریت سیستمهای مدیریت کیفیت – الزامات 1 ... ...
فرمت فایل : پاورپوینت با قابیلت ویرایش واماده پرینت تعداد اسلاید: 52 اسلاید بعضی اسلایدها: vنظریات مختلف در مورد انسان کامل 1. انسان کامل: انسان برخوردار از دنیا qنقد های وارده: الف) حیوان ها از انسان ها کامل تر ب) با برخورداری کمتر، انسان ناقص تر 2. انسان ... ...
جزوه مدیریت بازاریابی فرهنگی مخصوص دانشگاه جامع علمی کاربردی pdf تایپ شده و آماده پرینت 32 صفحه ... ...
بیش از 90سوال تستی با جواب تشریحی به همراه نکات کلیدی اسکن شده با کیفیت عالی قابل استفاده اساتید و دانشجویان محترم شامل تمامی مباحث مهم مدیریت تولید و عملیات همچنین نمونه تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث بازاریابی پیشرفته، مدیریت استراتژیک، آمار و احتمالات، مبانی ... ...
عنوان کامل: مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) دسته: مدیریت فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش) تعداد صفحات پروژه: ۶٧ ______________________________________________________ بخشی از مقدمه: اخیرا مسائل مربوط به آینده بازاریابی مخصوصا این مساله که آیا بازاریابی سنتی ... ...
ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 3 بعد(ایجاد صنایع جدید، رشد عملکرد مالی و افزایش استخدام شرکت ها) 9 سوال قالب: ورد منبع لاتین به همراه ترجمه آن ضمیمه پرسشنامه می باشد. همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث ... ...
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نارساخوانی در56صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.توضیحات کوتاه از متن:توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان ... ...
شامل مسائل با جواب تشریحی به همراه نکات کلیدی اسکن شده با کیفیت عالی قابل استفاده اساتید و دانشجویان محترم نمونه سوال با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث مدیریت تولید و عملیات در سایت موجود می باشد. همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و ... ...
بیش از 70 سوال تستی با جواب کاملا تشریحی به همراه نکات کلیدی اسکن شده با کیفیت عالی قابل استفاده اساتید و دانشجویان محترم شامل تمامی مباحث مهم مدیریت تولید و عملیات همچنین نمونه تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث بازاریابی پیشرفته، آمار و احتمالات، مبانی سازمان و ... ...
چکیده هدف این پژوهش تدوین استراتژی بازاریابی براساس چارچوب جی استیک در شرکت فارس ریزان مواد می باشد. این پژوهش با استفاده از نظرات 11 نفر از مدیران این شرکت به تجزیه و تحلیل و اولویت بندی استراتژی های بازاریابی نموده است. با توجه به نتایج به دست آمده استراتژی جایگاه یابی ... ...
نوع فایل :PDF تعداد صفحات :58 نویسنده : عباس عباس پور این کتاب برای دانشجویان رشته مدیریت (بازرگانی، دولتی، صنعتی و …) در مقطع کارشناسی، به عنوان منبع اصلی درس «مدیریت منابع انسانی» به ارزش 3 واحد و در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان منبع اصلی درس «مدیریت منابع انسانی ... ...
تعداد اسلاید:76 بخش محوري و اساسي در سازمان هاي يادگيرنـده، افراد هستند، چون تنها افراد هستند كه مي توانند ياد بگيرند. انسـانها هستند كه داده ها را دريـافت مـي كنند، آن را تغيير شكل مي دهند و به شكل دانشي باارزش مورد استفادة شخصي يا سازماني قرار مي دهند. به تمامی نکات ... ...
پاورپوینت آموزشی 5S یا نظام آراستگی تعريـف 5S فوائد ونتايج اجراي 5s اجزاء 5S 1-Seiri 2- Seiton 3- Seiso 4- Seiketsu 5- Shitsuke چرا 5S خيلي زود توسط سازمانهاي مختلف پذيرفته مي شود؟ اثـرات 5S چـه موقـع از اصول نمايشي كردن كنترلهـا استفاده كنيم ... ...
24اسلاید امروزه موضوعی که به طور فزاینده برای محققان به امری آشکار تبدیل شده است، این است که شیوه های بازاریابی معمولی همیشه در دسترس نیستند و یا مناسب برای شرکت های کارآفرین نیستند. هنگامی که کارآفرین به دنبال فرصت های جدید با توجه به منابع محدود می باشد، باید رویکرد ... ...
ترجمه شده روایی: دارد پایایی: دارد منبع: دارد(لاتین) ضمیمه فایل دارای 3 بعد(ریسک پذیری، استقلال و پیشقدم بودن) 13 سوال قالب: ورد منبع لاتین به همراه ترجمه آن ضمیمه پرسشنامه می باشد. همچنین نمونه سوال و تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث آمار و احتمالات، مبانی ... ...
پاورپوینت آموزشی انتقال به استاندارد ISO 9001:2015 چنانچه علاقه مند هستید به سهولت بدانید تغییرات ویرایش سال ۲۰۱۵ نسبت به ۲۰۰۸ چه مواردی بوده است این پاور پوینت آموزشی شما را راهنمایی می نماید و کلیه جزئیات تغییرات را تشریح می نماید تغییرات چیست؟ -بررسی مفاهیم جدید – بیش ... ...
پاورپوینت خلاصه کتاب بوروکراسی و توسعه در ایران دکتر ابوالحسن فقیهی و دکتر حسن دانایی فرد 61 اسلاید ... ...
بیش از 90 سوال تستی با جواب تشریحی به همراه نکات کلیدی اسکن شده با کیفیت عالی قابل استفاده اساتید و دانشجویان محترم شامل تمامی مباحث مهم مبانی سازمان و تئوری مدیریت همچنین نمونه تست با جواب تشریحی درباره تمامی مباحث بازاریابی پیشرفته، مدیریت استراتژیک، آمار و احتمالات، ... ...
دستورالعمل اجرايي مديريت و كنترل موجودي هدف : نظم دهي به روند نحوه مديريت وكنترل موجوديهاي انبار به منظور دستيابي به : · بهينه سازي پيوسته گردش موجوديها در طي زمان · تضمين گردش دخيره انبار · به حداقل رساندن سطح موجودي دامنه كاربرد : اين دستورالعمل كليه موجوديهاي ... ...
نوع فایل :PDF تعداد صفحات :48 نویسنده: دکتر شمس السادات زاهدی این کتاب برای دانشجویان رشته مدیریت به عنوان منبع اصلی و مکمل برای دروس «مدیریت تطبیقی» و «مدیریت رفتار سازمانی بینالمللی»، هر یک به ارزش 3 واحد تدوین شده است. امید میرود علاوه بر جامعه دانشگاهى، مسئولان و ... ...
تعدا اسلاید: 22 در سیستم ناب هدف بر کمال محصول تعریف می شود. تولید کننده ناب بر هر کارگر این اجازه را می دهد تا در صورت بروز مشکلی غیر قابل حل، کل خط را فورا متوقف کند تا همه اعضای گروه جمع شوند و مشکل را به طور ریشه ای برطرف کنند. مهمترین رکن یک سیستم ناب، ارتباط با ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا